De planning voor de eerste dagen!

Ondertussen hebben we alles geregeld wat we vooraf moeten regelen. Uiteindelijk wordt dit ons reisschema:

Omdat onze eerste vlucht naar Madrid al om 7.55 uur gepland staat hebben we besloten om in Brussel in het Ibis Brussels Airport hotel te overnachten. We laten ons dan ’s maandags wegbrengen, zodat Fabienne ook de beschikking heeft over de auto tijdens onze vakantie. De volgende ochtend kunnen we dan met de shuttle bus naar Brussels Airport. Waar we na het inleveren van de koffers zullen gaan ontbijten. Natuurlijk staat ook een bezoek aan de Starbucks op het programma.

starbucks-frappuccino-800x400In Madrid hebben we een overstaptijd van 1 uur en 35 minuten. We mogen weer van Terminal 4 naar Terminal 4S. Als de trein gewoon werkt, duurt dit ritje met de trein 3 minuten en zou het geen probleem moeten zijn om onze vlucht naar Miami goed te kunnen halen. We hebben in ieder geval alvast stoelen vrij vooraan in het vliegtuig vastgelegd, zodat we het vliegtuig snel kunnen verlaten.

Als alles volgens planning verloopt landen we om 15.25 uur op Miami Airport. Waar we na de gebruikelijke douane formaliteiten, onze auto op kunnen halen bij National Car Hire. Omdat we Emerald Club Lid zijn, mogen we weer een auto uitzoeken uit de Emerald Aisle. Omdat we een groot gedeelte van de vakantie met één auto willen doen, zullen we weer een Dodge Grand Caravan nodig hebben of een andere auto waar we met zes personen in kunnen. Maar we gaan ervan uit dat dit geen probleem zal zijn.

Vanuit het vliegveld rijden we naar ons eerste hotel deze vakantie het Bayside Inn in Key Largo. In 2012 hebben we in Key Largo gegeten bij Mrs. Macs Kitchen. Het blijkt dat ze er nu een tweede restaurant bij hebben dat op 5 minuten loopafstand van ons hotel ligt. Hier willen we gaan eten de eerste avond.

Morada-Bay-Outside-ArmInFlickr_54_990x660De volgende ochtend rijden we dan verder naar Islamorada. Hier willen we een bezoek brengen aan Robbie’s of Islamorada. Hier zijn we nog nooit geweest, je kunt hier tarpons voeren en dat moet erg leuk zijn. Om 11.30 uur gaat het Morada Bay Café open en dat is de reden dat we naar Islamorada rijden. Hier willen we namelijk lunchen op het strand. Na de lunch rijden we terug naar Miami Beach. Afhankelijk van de tijd zullen we onderweg nog een paar stops maken of niet als het toch later is dan we nu verwachten.

De komende twee nachten slapen we in het Princess Ann Hotel in Miami Beach. Hier zullen we Michèle en Wouter ook treffen. Zij zijn hier de avond tevoren al aangekomen. Nadat zij zondagmiddag zijn geland op Miami Airport rijden ze naar Homestead voor de eerste overnachting. Maandagochtend rijden ze dan naar Key West. Dinsdag rijden zij weer terug naar Miami. Waar wij ze dus woensdag zullen treffen. Het hotel ligt aan 9th street en het restaurant voor de eerste avond hebben we ook al uitgezocht. Namelijk 11th Street Diner, hier hebben we in 2014 gegeten en ook dit restaurant ligt op maar 5 minuten lopen van ons hotel.

feature_img4

Donderdag zullen we doorbrengen in Miami (Beach). Twee dingen staan op de planning. Het Holocaust Memorial, voor ons geen bezoek meer aan Miami Beach zonder bij dit indrukwekkende monument te bezoeken en de Domino spelende mannen in Domino Park in Little Havana. Hier zijn we nog niet geweest en dit jaar willen we ze graag in actie zien. Vrijdagochtend zullen we dan via de Everglades naar onze villa in Sandy Ridge in Davenport rijden. In de Everglades willen we in ieder geval een bezoek brengen aan Shark Valley. Of we het het treintje zullen nemen of de fiets pakken weten we nog niet. Dit zal ook afhangen van de tijd dat we er aankomen. De trein rijdt in augustus maar 4 keer per dag, dus als we hem net zouden missen, moeten we vier uur wachten. De route per fiets is 15 mijl en er wordt gezegd dat je op circa 2 à 3 uur moet rekenen. Verder wil Wouter ook graag een tocht maken met een airboat. Dus ook dit hebben we in onze planning opgenomen. In iets meer dan vier uur zouden we vanaf Shark Valley naar onze villa moeten kunnen rijden.

Zoals gezegd is het de bedoeling om met één auto naar Davenport te rijden. Michèle en Wouter leveren de auto woensdagavond weer in op de luchthaven. Mocht het niet werken één auto voor ons zessen, kunnen ze er altijd tijdens de vakantie nog een bij huren. We verwachten echter dat we toch voornamelijk samen op stap zullen gaan en dan is het een beetje onzin om met twee auto’s achter elkaar aan te rijden. Hoe we de dagen in de villa precies gaan vullen weten we (natuurlijk) nog niet. Een wensenlijst wat we allemaal willen gaan doen en welke restaurants we willen bezoeken is wel al volop in de maak.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

5 reacties op De planning voor de eerste dagen!

1. Sakia zegt:

Heerlijk!! Dat ziet er weer top uit……ben benieuwd of het schema voor de eerste dagen gaat lukken, wij hebben ook altijd van die plannen en dan schuiven we toch weer dingen door naar een volgende vakantie. Geniet van de voorpret!!
    Groetjes, Saskia

2. mhagman2013 zegt:

Het gaat nu al best opschieten he, ik moet ook hoognodig weer een update plaatsen maar geniet in de tussentijd van het meelezen van al jullie plannen 🙂

3. Peter van roovert zegt:

Wij gaan 7 aug met precies dezelfe vlucht tijden en maatschapij
    Ga dus zeker effe lezen hoe de vlucht ging
    Zeker het overstappen
    Veel plezier daar wij zitten tot en met dinsdag in miami
    Dus mischien komen we elkaar nog tegen
    Tip voor de airboat , kijk eens op groupon.com kan je echt veel geld schelen

• charly2013 zegt:

Hallo Peter, leuk dat je meeleest en dezelfde route reist. In Miami zullen we elkaar echter niet tegenkomen want wij vertrekken vrijdag 6 augustus al naar Davenport. Waar gaan jullie naar toe vanuit Miami? Ook richting Orlando? In ieder geval alvast heel veel plezier. Dan voor de tip van de airboat, maar dit hadden we inmiddels al geregeld. We hebben inderdaad via Groupon een airboat trip gekocht.

• Peter van roovert zegt:

Wij gaan naar cocoa beach ( space center ) en dan naar orlando voor 3 weken
        Maar ga zeker je blog meelezen