Kajakken in Shingle Creek (Woensdag 17 augustus)

Op verschillende blogs heb ik gelezen dat je in Shingle Creek heel goed kunt kajakken. Te zien aan de foto’s is de omgeving heel erg mooi. Het is ook niet ver, ligt in Kissimmee in de buurt van de grote Walmart Supercenter aan W Vinestreet. Daarnaast heb ik op de blogs geen foto’s gezien van grote alligators, die ik op andere blogs waar werd verteld over het kajakken in (State) parks, wel voorbij heb zien komen. Kajakken tussen de alligators vind ik toch wel een beetje eng. Dit lijkt me wel leuk.

Rond 10.00 uur komen we eraan. We melden ons bij het loket, vullen het bekende formulier in, iedereen zet zijn handtekening, we krijgen een “droge” box voor de telefoon en autosleutel. We hadden eigenlijk geen telefoon willen meenemen, maar de man achter het loket raadt aan om er wel een mee te nemen. Indien nodig kan hij ons bereiken (we moeten namelijk een mobiel nummer doorgeven) en wij kunnen hem dan bereiken mocht dit nodig zijn. Ik neem dus mijn telefoon mij en daar ben ik achteraf erg blij om. We hadden wel de kleine onderwatercamera meegenomen, maar de Iphone maakt veel betere foto’s en we zien heel veel moois onderweg.

 

 

Naast de mooie natuur en de prachtige weerspiegelingen in het water, zien we verschillende schildpadden. Soms blijven ze rustig op de boomstam liggen als we iets dichterbij komen, andere gaan meteen het water in als ze ons al zien aankomen. We varen eerst naar het zuiden. Helaas kunnen we niet tot het einde doorvaren, omdat er gisteren een boom is omgevallen die de doorgang versperd. Helaas is dit aan het begin van het mooie deel waar de bomen in het water staan. Als we terug varen naar het beginpunt zien we op twee plaatsen een alligator verscholen tussen de struiken liggen. De tweede lijkt een behoorlijk grote te zijn, we komen dus ook maar niet te dichtbij.

 

 

Omdat we twee uur gebruik mogen maken van de kajak varen we vanaf het beginpunt verder door naar het noorden. Hier zien we alleen schildpadden en mooie natuur. Ook hier ligt op een gegeven moment een boom over de vaarroute. Misschien dat we er onderdoor zouden kunnen varen, maar daar hebben we geen zin in. We krijgen ondertussen ook last van onze armen, daarom besluiten we ons om te draaien en terug te varen naar het beginpunt. Na ongeveer twee uur kajakken komen we hier weer aan. De eerlijkheid gebied om te vertellen dat we drie tweepersoons kajaks hebben gehuurd en vooral de mannen hebben heel goed hun best gedaan. Die hebben hele stukken alleen gekajakt, terwijl wij (de dames) genoten van het uitzicht of moesten uitrusten.

We zijn het er weer allemaal over eens dat dit erg leuk was. Als we ons weer melden bij het loket, hebben we nog een gezellig gesprek met de man die er achter zit. Hij vraagt waar we vandaan komen en vertelt dat er de laatste tijd verdacht veel Nederlanders komen. Minstens een maal per week. Ik vertel dat ik op verschillende blogs heb gelezen dat je hier mooi kunt kajakken en dat ik weet dat verschillende van onze voorgangers dit ook in blogs hebben gelezen. Hij vraagt of ik ook en blog bijhoud en of ik ook over het kajakken schrijf. Ja, dat is wel de bedoeling. Of ik dan foto’s en een filmpje wil bijvoegen, hij is namelijk erg blij met alle Nederlanders die er komen en wil er graag nog meer verwelkomen. Dus bij deze enkele foto’s en een filmpje. Het is echt een aanrader om te doen.

Nu we zo hard hebben moeten werken, hebben we wel een shake verdiend vinden we. Bijna tegenover het kajak center ligt namelijk een Steak & Shake. Deze keer gaan we niet naar binnen, maar bestellen we een shake bij de Drive Thru. Nu hoeven we niet lang te wachten, we krijgen de shake’s snel en ze smaken weer heerlijk.

De middag brengen we thuis door. We zwemmen, kijken op tv naar de Olympische Spelen en ik werk het blog weer een beetje bij. Vandaag gaan we eten bij Bahama Breeze en daarna willen we nog een rondje gaan mini-golfen. Daarom vertrekken we op tijd richting Bahama Breeze. We komen hier rond 18.15 uur aan en krijgen direct een tafel toegewezen. Wouter en ik bestellen beide een cocktail, hij ziet er heerlijk uit en smaakt ook erg lekker. Omdat we vandaag nog niet zoveel hebben gegeten, kiest iedereen een eigen gerecht uit. Deels nemen we wel de kleinere portie en ik kies voor een salade. We hebben zelf nog ruimte over voor een toetje. We vinden het allemaal erg lekker. Voor Wouter is dit restaurant zijn favoriet deze vakantie. De mini-golfbaan die we hadden uitgezocht wordt niet gevonden door de tomtom. De Pirate Cove mini-golfbaan, waar we langs komen, vinden we er erg mooi uitzien. Dus besluiten we hier naar toe te gaan.

De baan is erg mooi aangelegd. Tijdens ons rondje krijgen we ook nog even gezelschap van een “echte” piraat. Lex is de winnaar, maar wordt op de hielen gezeten door Mees, die maar 1 punt minder heeft. Lex heeft maar liefs vier maal een “hole-in-one” gescoord. Vanaf de golfbaan heb je ook een mooi uitzicht op de Orlando Eye. Het is al weer 22.45 uur geweest als we weer op huis aanrijden. Morgen gaan we weer een paar uur naar Seaworld. De bedoeling is weer om er rond openingstijd te zijn.

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kajakken in Shingle Creek (Woensdag 17 augustus)

  1. reneetje187 zegt:

    Wat een mooie dag, wij hebben ook een keer gekayakt, vond het wel wiebelig, maar wel gaaf om te doen! Die filmpjes doen het niet bij mij, weet niet Waar het aan ligt, maar er gebeurd niks in elk geval! Heerlijk tot laat minigolven! Fijne dag morgen in Seaworld!

    Like

  2. mineke zegt:

    wow wat weer een super dag, en wat een prachtige foto’s,
    en dan als afsuiting heerlijk naar de mini-golfbaan,
    ben heel benieuwd naar jullie belevenissen in Seaworld

    Like

  3. reneetje187 zegt:

    Correctie nu doen de filmpjes het wel! Leuk

    Like

Plaats een reactie